Oreo er vist en af de ting, der ikke behøver nogen nærmere introduktion. Vi elsker i hvert fald alle den lille lækre kiks herhjemme, og vi har hver vores helt egen måde at spise kiksen på. Dette indlæg handler om Oreo – men henvender sig primært til folk på en grafisk design-uddannelse. Er du ikke det, så er du stadigt velkommen til at læse videre – og ellers vender jeg tilbage i den kommende uge med særdeles relevant og brugbar Oreo-info til alle, der måtte være vilde med kiksen og har brug for at få stillet sin lækkersult – du har meget godt i vente 😉
Oreo har lige nu skudt gang en konkurrence, Play with Oreo, hvor de har brug for hjælp til at designe deres næste store outdoor kampagne. Den henvender sig til alle vores kreative talenter her i Danmark, der gennem sjov og leg skal finde frem til det næste bud på Oreos visuelle kampagne.
Vinderen får sit bud vist frem på et over 220m2 stort outdoor banner på en af de bedste beliggenheder i København, 15.000 kr i hånden samt en kasse fyldt med Oreo. 2 og 3. præmien får sit bidrag promoveret for mere end 120.000 danske Oreo fans på Facebook og naturligvis også en kasse med lækre sager fra Oreo.
Oreo har bedt en række kendte kunstnere om at give et bidrag ud fra deres egen fortolkning af opgaven – og deres bud kan du bl.a. se øverst i indlægget her – min favorit er denne:
Oreo skriver følgende om selve konkurrencen:
Opgaven er en designkonkurrence, hvor dit bidrag/design skal være med den kendte Oreo-kiks som omdrejningspunkt. Der er to overordnede retningslinjer som skal overholdes:
1. Dit design skal være din kunstneriske fortolkning af Oreo som en person eller karakter. Derfor skal du bruge Oreo-kiksen som din figurs hoved.
2. Dit design skal tage udgangspunkt i ét af de nedenstående 10 attributter, de såkaldte ”playful attributes”: CRUNCH, DISCOVER, LOVE, DUNK, POP, ROLL, ROCK, DREAM, STACK og TWIST.
For at dit bidrag skal leve op til briefet og dermed være kvalificeret til konkurrencen, skal din illustration således være en personificering af Oreo-kiksen samt udtrykke din forståelse for leg med udgangspunkt i din valgte ’playful attribute’. Det visuelle skal tale for sig selv.
For at deltage, skal du være tilmeldt en grafisk design-uddannelse, og så skal du senest den 29. marts tilmelde dig på følgende mailadresse: oreo.danmark@hkstrategies.com – udover dit navn og uddannelse, skal du også sende dem din adresse – så modtager du nemlig en lille pakke med proviant fra Oreo, så du kan klare dig gennem opgaven på passende vis 😉 Du kan også bruge mailadressen til alle de spørgsmål, du nu en gang måtte have omkring konkurrencen.
Jeg er desværre ikke selv kvalificeret til at deltage – men det afholder mig bestemt ikke fra at lege med Oreo – blot i mit køkken 😀 – og jeg skal nok dele det indbydende og lækre resultatet her på bloggen i den kommende uge 😉
Billedkilde: Oreo
Del på Facebook
Skal man være studerende ved en grafisk uddannelse eller kan man også deltage selvom man ER uddannet ved en grafisk uddannelse?
Umiddelbart har jeg forstået det, så man skal være under uddannelse – men send endelig en mail til den angivne mailadresse og spørg, så du kan få det helt korrekte svar 🙂