Vores hotel Zoraida i Almería med Bravo Tours

Da vi skulle vælge sommerferie gik der faktisk ikke ret lang tid, før vi havde besluttet os – og vi gik primært efter hotellet frem for destinationen. Vi vidste nemlig, at med så kort tid til brylluppet, så ville det blive en ferie, hvor vi primært skulle slappe af og lade batterierne op frem for at tage rundt og opleve en masse spændende ting.

Især Trutten – men efterhånden også Fidusen, er en vaskeægte vandhund. Han elsker vand – og vi var på forhånd klar over, at poolen ville være det sted, han kom til at tilbringe størstedelen af sin ferie, så derfor var det især et lækkert poolområde, vi gik efter.

Valget fald på Hotel Zoraida Resort i Almería, Spanien, hvor poolområdet er fuldstændigt overdådigt med børnepools, masser af vandrutchebaner til både børn og voksne og endda en saltvandspool til de voksne, så man får lidt af haveffekten uden at skulle bevæge sig derned.

Så tæt ligger stranden på hotellet.
Det var helt befriende at kunne tage til stranden uden at få sand over det hele.

Derudover ligger hotellet faktisk kun et stenkast fra stranden – så hvis man får for meget af håndklædekampen på liggestolene ved poolen, så er det nemt at tage til stranden i stedet. Stranden er en klassisk spansk strand med små sten i stedet for sand. Jeg synes personligt, det er mere rart end sand – og Fidusen havde stadigt en fest med at lege med stenene.

Og hvordan var Hotel Zoraida Resort så i virkeligheden?

Udsigten fra vores værelse.
En kæmpemæssig seng med rigelig plads til os alle 4 – Trutten og Fidusen elskede, at vi alle sov i samme seng 😉

Vi fik et skønt værelse på 4. sal med havudsigt – og sikke en udsigt! – vi havde en lille altan, hvor der var fin plads til os alle 4, og hvor vi kunne sidde og nyde en kold øl med et spil kort, når børnene var faldet i søvn om aftenen. Der var kun et enkelt rum – og man kunne godt savne et ekstra værelse, så man ikke skulle liste omkring om aftenen, når børnene sov.

Selve værelset var ikke specielt stort – men vi tilbragte ikke mange vågne timer derinde, så det gjorde mig ikke så meget. Indretningen og standen af værelset var til gengæld helt i top – og det er altså noget helt specielt med den der lækre hotel-følelse – det elsker jeg!

Der var et lillebitte køleskab, og det var rigtig rart til vand og frugt, hvis man vågnede tidligt og var sulten – som Fidusen har tendens til 😉

Badeværelset var over normal standard – og vigtigst af alt, så var der et dejligt stort badekar, som altid er et stort hit hos os.

Der var basis for mange vandkampe i børnepoolen.
En lille saltvandspool til de helt små børn.
Store vandrutschebaner til både legesyge voksne og modige børn.

Poolområdet var virkelig overdådigt. Der var en lille lav saltvandspool til de helt små børn, en kæmpestor saltvandspool til de voksne – og lidt isoleret derfra lå en kæmpe børnepool med et stort piratskib i midten med små vandrutchebaner, der var utallige små vandrutchebaner rundt omkring i poolen – og ovre ved siden af var der så store, vilde vandrutchebaner til de modige børn eller legesyge voksne (både Trutten, Fidusen og min kæreste prøvede dem adskillige gange).

Der var masser af liggestole- men alligevel herskede der den klassiske håndklædekamp, hvor de mest ivrige sågar listede sig ned om natten for at lægge deres håndklæder på de bedste pladser, så de dermed var reserverede 😀

Der var også en  hyggelig legeplads lige ved siden af poolområdet, hvor børnene elskede at boltre sig, når de skulle lidt op af vandet og ind i skyggen.

Maden på hotellet var til gengæld ikke lige så lækkert som resten af hotellet. Jeg synes, tilberedningen af råvarerne var trist og kedelig – og jeg savnede noget mere lokalt mad og knapt så mange fritter og burgere . Jeg har rejst et par gange tidligere med all-inclusive i andre lande, hvor maden har været markant bedre, så jeg skal ikke kunne sige, om det er generelt for Spaniens madkultur, eller om det kun var dette ene hotel.

Trutten og hans søde ferieveninde er selv oppe at hente is.

Vi havde all-inclusive, som det koster 800 kr ekstra pr voksen og 400 kr ekstra pr barn – og dermed er alle måltider gratis. Derudover giver det også ubegrænset adgang til is, vand, kaffe, sodavand, slush-ice, chips, snacks, øl, drinks osv. – og det var virkelig skønt at skulle slippe for at tage pengene op af lommen hver gang – og det var sjovt for børnene, at de selv kunne gå op og bestille.
Så selvom maden ikke var specielt spændende, så vil jeg faktisk stadigt anbefale, at man vælger all-inclusive -netop fordi de 800 kr er godt givet ud til drikkevarer og snacks.

Man skal også lige være opmærksom på, at aftensmaden først begynder kl 19.30 hver aften. Hjemmefra havde vi frygtet, at det ville blive et stort problem – men børnenes rytme ændrede sig fuldstændigt på ferien. De sov begge en lang lur, de sov længe om morgenen (aaaah) og dermed var de også længere oppe om aftenen.

Chokoladefontænen var selvsagt et hit hos Trutten.

Frokosten på hotellet – som kun er med, hvis man har all-inclusive – var dog overraskende god. Den kunne indtages flere steder: i den almindelige restaurant (hvor maden var på samme måde som morgenmaden og aftensmaden) i en snackbar ved den store pool (her var det toast, burgere og fritter) samt i en lille restaurant ved børnepoolen – og her var maden altså lækker. Der var grillspyd, paella – ja sågar en chokoladefontæne med frugt, skumfiduser og mini-donuts, man kunne dyppe. At vi så først fandt frem til det sted den allersidste dag, er en helt anden sag 😉

Kan jeg anbefale hotel Zoraida Resort – og ville vi selv vælge det en anden gang:

JA! Vi havde en fantastisk tur, børnene elskede det – og fordi det hele var indrettet så børnevenligt, så formåede vi voksne også at slappe af og nyde ferien. Værelserne, hotellet, poolen og faciliteterne var helt vildt lækre. Enten var det helt nyt, eller også var det bare virkelig velholdt.

Maden var ganske vist et minus i min bog – for en del af det med at være på ferie for mit vedkommende er også at spise lækker mad. Men det var praktisk, og vi kunne altid finde et par ting til hvert måltid, som vi godt kunne lide – og så var vi også udenfor hotellet og spise flere gange under ferien – så alt i alt fungerede det fint.

Så ja, jeg kan varmt anbefale stedet – og hvis du har nogle spørgsmål, så sig endelig til. Og i løbet af den næste uges tid kommer der nogle flere indlæg fra ferien, som er knapt så informative og lidt mere stemningsfyldte 🙂

Du finder hotellet lige her.

Tak for en rigtig god ferie! Trutten og hans ferieveninde står sammen og venter på deres kufferter i lufthavnen.

Dette indlæg indeholder affiliatelinks – klik her for at læse mere.