Sikke en varme!

Onsdag aften var vi tilbage i et meget vådt og koldt København, som står i skærende kontrast til den ekstreme varme, vi har været udsat for under vores ferie i Tyrkiet.

Termometeret var hver dag et godt stykke over de 40 grader – og det var lige i overkanten for både børn og voksne – selvom Trutten ikke lod sig mærke af det, da han tilbragte al tiden i poolen eller på vandrutschebanen og bogstavelig talt måtte slæbes indenfor, når klokken blev 12 og det ikke længere var forsvarligt at lade ham løbe omkring i solen.

Heldigvis havde vi aircondition på værelserne – så Fidusen hyggede sig på det kølige hotelværelse og tog sig en lur i skyggen på stranden i de tidlige formiddagstimer samt en dukkert i en overdækket pool, som dermed havde skygge, allersidst på eftermiddagen – det var lige til at klare 😉

Vi rejste med Star Tour og boede på et meget børnevenligt hotel med All Inclusive – hvilket endda involverede frysere på stranden med alle de is, man overhovedet orkede at spise – et stort hit hos Trutten 😉
Der var børnepools, bamseklub (Trutten var helt forelsket i de store bamser, der gik omkring på hotellet og delte kram ud, så vi betalte den nette sum af €10 for et besøg på værelset af Bamse. Trutten blev helt starstruck, da han åbnede døren, og Bamse stod udenfor 😀 ), High School Musical om aftenen og alverdens andre opfindsomme børnevenlige tiltag. Normalt ville det være et sted, jeg flygtede fra – men som børnefamilie var det intet mindre end perfekt.

Farmor og Farfar havde inviteret – og med på turen var en kusine på 8 samt en fætter på 1,5 år – og de nød det også begge i fulde drag – så der var noget for børn i alle aldre 🙂

Min kæreste var kun hjemme at vende i mindre end 12 timer, før han tog af sted til Skanderborg Festival for at “arbejde” (“skat det ER altså hårdt arbejde sådan at tage mine kunder med ud at spise og gå til koncerter med dem utallige dage i træk” – yeah right!) og efterlod mig med begge børn og verdens største bunke vasketøj fra de to kufferter, der ikke var nået at blive pakket ud.

Så ER det altså tilladt at gnække en lille smule ad al den regn, de har fået på festivallen 😛

Ellers håber jeg, at du har nydt de fantastisk fine gæsteblogindlæg, der har præget bloggen under min ferie – jeg synes selv, det har fungeret rigtig fint fremfor at skulle stresse over at blogge på ferien eller alternativt helt at holde ferielukket på bloggen.

del artiklen på FacebookDel på Facebook

Kommentarer

• Hun er nemlig noget så fin og helt og aldeles kysbar – nuii hvor får hendes pande, kinder, næse og fine små læber mange mange kys af mig hver dag 😛
      Og ja – nu er der ikke længe til – håber også, jeg får et lille billede at se, når hun er kommet til verden 🙂

• Præcis – vanvittigt kyssebar! Har også sukket længe over dit fine Twitter-billede af Fidusen 🙂

Når det nu er dig, så skal du nok få et billede at se 😉 Skal lige finde ud af med mig selv, om jeg også har mod på at dele det på bloggen..

• Det er også en svær balancegang, synes jeg – jeg har talt meget om det med min kæreste og vi er stadigt ikke helt sikre på, hvordan vi har det ift det hele – så indtil videre kommer hun en smule med en gang i mellem 😉

• Hvor er det bare sødt at blive starstruck på Bamsen 😀 Alle tiders! Det lyder som en skøn ferie for ungerne….og nu er de jo også super glade for børn i Tyrkiet, må man sige 🙂

• Ja han var ret stor fan, må man sige 😀

Og ja, de var nemlig alle SÅ søde og begejstrede for børnene dernede – det gør det hele en anelse nemmere 🙂

• Nårh, hvor er Fidusen nuttet på det billede (og i det hele taget ikke mindst ;)). Jeg tænkte faktisk på jer, for vi havde det allerede varmt med vores 27-29 grader i St-Tropez. Så hurra for air-condition 😀

• Det var faktisk ikke noget problem. Der var air-con i lejligheden, og når vi var ude, sørgede vi bare for at holde hende i skyggen og give hende rigeligt med vand. Ved ikke, om det er de franske gener, der spiller ind? 😉

• Hej Lisbeth 🙂
    ved godt det lang tid siden .. men hotellet i boede på kan du anbefale det ?
    MkH karina 🙂

• Hej Karina,
      Ja det var virkelig et lækkert hotel, så det kan jeg i høj grad.
      Især var jeg imponeret over maden – det er altid lidt et sats, når det er all inclusive.
      Nu var det min svigerfar, der bookede rejsen – så jeg ved ikke helt, hvad der er af muligheder – men jeg ville virkelig overveje at få et værelse, hvor der er mere end 1 rum – ellers er man næsten nødt til at gå i seng samtidigt med børnene.