Reklame: Medina og Reebok EasyTone

Reebok_Medina_Photo_ErikbyErik2010_2

Reebok lancerer den unikke sko, der kan anvendes dagen lang, til løb, gang, arbejde og fritid.
Pointen er at den træner ben og baller mere end andre sportssko.
Både Helena Christensen og Medina har haft glæde af denne sko og det siger måske i virkeligheden alt.

Medina gået i træning med Reebok

Hun er et af de varmeste navne på de danske musikscener, og hun har tilbragt det seneste års tid i toppen af hitlisterne. Nu har hun fokus på det store udland, og hun er gået i hård træning med Reebok for at blive klar til en stor og krævende turné.

Medina er gået i kamptræning for at blive klar til udfordringerne på de store udenlandske scener og hitlister. Til efteråret præsenterer hun samtidig en ny tøjkollektion og den populære træningssko EasyTone.

Læs om skoen lige hér -  eller se mere på videoen.

Dette er et indlæg i en ny kategori her på bloggen: Reklame kategorien.

Indlæg i denne kategori bliver jeg betalt for at bringe, og de er derfor ikke nødvendigvis et udtryk for min egen personlige holdning og smag.

Jeg bringer naturligvis kun reklamer, som jeg selv mener, der har relevans for dig som læser af min blog – men jeg vælger at bringe dem i et tydeligt markeret indlæg, så de bliver adskilt fra resten af indholdet på min blog.

Jeg håber, du vil tage pænt i mod det – om ikke andet. så vil det jo være forholdsvis nemt for dig at scrolle væk fra reklameindlægget og videre ned til mit eget personlige indhold ;)

Comments

  1. Marianne says:

    Jeg synes, det er rigtig fint at du gør så tydeligt opmærksom på, at det er et reklameindlæg. Men når man så ser næsten samme indlæg på andre blogs, kan man ikke lade være med at undre sig, om de også får betaling for at skrive om skoene. Der jeg vil hen med dette er egentlig bare at give dig thumbs up, for gennemsigtigheden på bloggen!

  2. Jeg vil gerne give samme thumps up som Marianne. Man undrer sig jo lidt, når man kan se lignende indlæg med samme indlæg uden talen falder på betalt reklame…. Så du få lige et bare tommeltotter herfra!

    • Tak Mona :)

      Og ja, efter min mening mister hverken bloggeren eller selve reklamen noget på at nævne, at der er tale om reklame – jeg tror sådan set ikke, der er færre, der læser reklamen af den grund.
      Til gengæld vil jeg mene, at en blogger kan miste stort set al den troværdighed, hun/han har fået opbygget, hvis det bliver opdaget, at man kaster sig ud i betalt omtale uden at nævne noget om det…

      • Måske mister man læsere ved at man reklamerer – men man mister helt sikkert ved at man laver skjult reklame (hvis det altså opdages), for som du selv siger, så begynder man jo at tvivle på troværdigheden.

        Jeg diskuterer gerne blogs og hele verdenen omkring dem med en flok veninder, hvor vi næsten alle blogger eller i det mindste læser med på diverse blogs – og vi har også diskuteret den her sag udfra de diskussioner, der både har været på Modebevægelsen og på Twitter – og hele diskussionen har drejet sig om troværdighed. For hvor stopper den skjulte markedsføring? Hvornår kan man så stole på en bloggers ord, hvornår er det reklame, hvornår er det en ren anbefaling som man også ville give sine veninder ude IRL?

        Det værste er næsten at man selv bliver bange for at give anbefalinger på sin egen blog. Fordi – hvad nu hvis nogen troede man lavede skjult markedsføring? Og det tænker jeg – en blogger, der ikke har nok læsere til at blive taget i betragtning til at et pr-bureau ville bruge mig. :D Men min pointe er at det også er træls at tænke over sine egne ord, når de er fuldstændig uden bagtanker eller med penge i ryggen.

        • Du har helt ret Mona, man bør jo netop ikke skulle tænke over sine ord, når der ikke er penge eller gratis produkter med i spillet.

          Hvis man altså sørger for at have rene linjer omkring gratis produkter, sponsorater osv. – så tror jeg og håber jeg heller ikke, at det er nødvendigt.

          Min blog er jo nærmest én stor produktanbefaling, og derfor har det også været vigtigt for mig at understrege de tilfælde, hvor der er gratis produkter eller penge i spil – fordi det alt andet lige ikke kan undgåes at farve både min og læsernes mening og holdning på den ene eller anden måde.

          Som jyde elsker jeg jo gratis ting og gaver – og derfor tror jeg også, at det ubevidst i højere eller mindre grad vil farve min mening om produktet, hvis jeg har fået det tilsendt gratis – fremfor hvis jeg selv har været ude og betale for det i en butik.
          Netop derfor er det også relevant for mig at oplyse mine læsere om, hvis jeg blogger om et produkt, jeg har fået i gave.

          Samtidigt er det en svær problemstilling -for som bloglæser gider jeg ærlig talt heller ikke konstant at have information om, hvilke beklædningsdele på et outfitbillede, bloggeren har fået i gave – det kan jo ende med helt at tage fokus fra bloggen.

          Men i hvert fald, både som blogger og som jurist in spe, så synes jeg også, det er en rigtig spændende og interessant diskussion :)

  3. Det Mona og Marianne sagde!

    • Tak – jeg er rigtig glad for opbakningen, fordi det trods alt er et helt nyt område at begive sig ud på, så i starten bliver man jo nødt til at træde lidt forsigtigt og prøve sig frem.

  4. Det er nemlig rigtig godt, at du gør opmærksom på betalt reklame på din blog, og noterer at din egen smag eller holdning ikke nødvendigvis gør sig gældende i reklame-indslagene.
    Tak for en super god blog iøvrigt.

    • Tak for rosen :)

      Og ja, jeg vil aldrig bringe et reklameindlæg, som slet ikke har relevans for mine læsere – så på den måde er jeg jo lidt selektiv, men det er jo ikke ens betydende med, at selve produktet falder i min egen smag.
      Fx er jeg på ingen måde særlig sportsinteresseret og derfor har jeg ikke den helt store mening om en sko som denne :D

  5. Hej Lisbet,
    havde først bestemt, at jeg ikke ville skrive…
    men nu gør jeg det jo så alligevel ;O)
    Jeg er hoppet af som fast læser hos dig, pga reklamen her:
    “Indlæg i denne kategori bliver jeg betalt for at bringe, og de er derfor ikke nødvendigvis et udtryk for min egen personlige holdning og smag”….
    Det er sådan set pointen for mig med at læse lige præcis din blog- at den repræsenterer din holdning og smag?!
    Så altså: helt ok, og fint du gør opmærksom på det…. men jeg hopper af og siger tak for turen ;O)
    Kh

    • Hej Signe,

      Tak for dit input. Som jeg skrev til en anden kommentar, så er dette jo et helt nyt område, jeg vover mig ud på, og derfor er jeg rigtig glad for tilbagemeldinger – både de positive og de negative.

      Jeg gør også en stor dyd ud af, kun at bringe indlæg, der repræsenterer min egen smag her på bloggen, det er jo hele pointen med den :D Netop derfor har jeg også adskilt reklameindlægget fra resten af indholdet og puttet det i sin helt egen kategori samt markeret det tydeligt i overskriften, så det er nemt at scrolle over indlægget og videre ned til mit eget indhold.

      Så altså; bloggen repræsenterer stadigt min egen smag og holdning, og så er der en gang i mellem et betalt indlæg, som tydeligt skiller sig ud, og som man nemt kan undgå, hvis man ikke gider at spilde sin tid med den slags.

      Når man hver dag lægger flere timers arbejde i en blog og samtidigt betaler for hosting, teknikhjælp mm. så synes jeg, det er helt fair at benytte sig af en mulighed for at tjene penge, så længe det ikke går ud over den troværdighed, man har ved sine læsere. Det føler jeg umiddelbart ikke, jeg har fået ødelagt ved denne reklame, men jeg vil naturligvis tage det op til overvejelse på baggrund af dit input.

      Jeg håber, du senere får lyst til at kigge ind og følge med igen, jeg kan bestemt love dig, at de reklameindlæg ikke er noget, der dukker op særlig ofte :)

      Venligst,
      Lisbeth

  6. Hej Lisbeth,

    Jeg synes det er en rigtig god måde at gøre det på.

    Jeg antager, at du – som skrevet – foretager en vis selektering, så det kun er reklamer der er interessante for læserne at se. På samme måde man ellers bruger reklamer i andre medier.

  7. Hej Lisbeth. Thumbs up for at gøre opmærksom på, at indlægget er en betalt reklame. Når det så er sagt synes jeg, at du fremover skal placere betalte reklamer i siden eller foroven, hvor dit reklame-space typisk er. Jeg synes ikke, de bør stå blandt det redaktionelle indhold.

    • Tak for dit input :)

      En gang i mellem vil en reklame kræve mere end bare et billede og et slogan – der kan være brug for lidt mere information eller en uddybende forklaring for at produktet kommer til sin ret.
      I de tilfælde er der jo ikke plads på et almindeligt banner, og derfor er et blogindlæg mere egnet til formålet.

      Det er jo ikke så meget anderledes end en helsides reklame i et magasin – begge dele er tydeligt markeret som reklame og begge dele kan man hurtigt bladre forbi, hvis det ikke har interesse.

      Naturligvis skal der ikke være så meget af nogle af delene, at det helt tage fokus fra det reelle indhold, men det bliver på ingen måde tilfældet hér ;)

Speak Your Mind

*

« « H&Ms nye designsamarbejde| Lanvin for H&M » »